Dekorativní kosmetika
Dekorativní kosmetika se snaží podtrhnout přirozený půvab či vytvořit výrazné líčení pro zvláštní příležitosti. Slovem kosmetika se nazývají i různé přípravky a látky, které se používají právě pro tyto účely. V obchodním prostředí se jedná o běžný sortiment kosmetiky, který se obvykle prodává v drogeriích či v parfumeriích. Kosmetické výrobky jsou žádaným artiklem pro mnoho lidí a prodávají se v mnoha provedeních a značkách. Kosmetické přípravky určené k výraznější dočasné změně vzhledu se nazývají líčidla. Patří mezi ně například make-up, pudr, oční stíny, rtěnka a podobně. Jejich hlavní složkou jsou různé pigmenty. Zvláštní význam mají líčidla v divadelní a filmové tvorbě, kde pomáhají dotvořit či zvýraznit charakter postavy nebo vyjádřit její emoce.
Výrobou kosmetických produktů se zabývá celé specializované odvětví chemického průmyslu zvané kosmetický průmysl. Mezi nejvýznamnější světové výrobce kosmetiky patří společnosti L´Oréal Paris, Max Factor, Nivea, Oriflame, Avon, Garnier, Maybelline, Dove, Palmolive, Schwarzkopf, Bioderma, Vichy a Dermatherm. Zkrášlováním lidského těla se zabývají také specializované firmy typu kosmetických salónů, vlasových studií a podobně. Služby poskytované těmito firmami mohou zahrnovat i další doprovodné práce a činnosti, jako je lázeňství, kadeřnictví, holičství, posilovny, manikúra, pedikúra, masážní služby a další.
Přírodní kosmetika
V posledních letech lze pozorovat nárůst spotřeby kosmetických produktů označovaných pojmy bio kosmetika nebo také přírodní kosmetika (organická kosmetika). Důvody tohoto nárůstu jsou například velké množství alergických reakcí způsobených vysokým obsahem chemických přísad klasické komerční kosmetiky nebo také etické hledisko. Stále více lidí v posledních letech propaguje zdravý životní styl s odkazem na návrat k přírodě. Výrobci se snaží omezovat množství syntetických látek, které nás obklopují, a hledají jejich přirozené alternativy. V kosmetickém světě na tento trend reaguje přírodní a bio kosmetika striktním omezováním množství chemických látek, které náš organismus přijímá z kosmetických produktů skrz kůži. Přírodní kosmetika ve svých produktech výrazně redukuje množství syntetických látek, zatímco certifikovaná bio kosmetika (nebo také organická kosmetika) takové látky zcela vylučuje a nahrazuje je přírodními složkami, což zpravidla dokazují některým z certifikátů. Pro získání příslušného certifikátu umožňující označit produkt jako bio kosmetiku nesmí být finální produkt ani jeho jednotlivé složky testovány na zvířatech.
Některé speciální kosmetické přípravky lze vyrobit i svépomocí po domácku z běžně dostupných přírodnin (léčivých bylin a podobně). Lze je vyrobit i z konopí, ale je zde omezení zákonem.
Kosmetika Mary Kay
Kosmetické přípravky fy Mary Kay prodávají výhradně nezávislé kosmetické poradkyně, které nabízejí pohodlné doručení vašich objednávek domů nebo na vámi zvolenou adresu. Navíc nabízejí i další služby, jako je poradenství péče o pleť přímo na míru, konzultace líčení, pomohou vám s výběrem vhodného dárku či s líčením na svatbu. Vaše nezávislá kosmetická poradkyně je vám oddána, poskytuje služby, po kterých toužíte, a pomáhá vám splnit vaše potřeby v oblasti péče o pleť. Přípravky máte možnost vyzkoušet ještě před tím, než si je zakoupíte. Na všechny produkty se totiž vztahuje 100% záruka spokojenosti. S kosmetickou poradkyní Mary Kay řídíte péči o sebe vy. Můžete nakupovat online, po telefonu, prostřednictvím osobní schůzky nebo na poradenství péče o pleť. Je to jen na vás a vašich preferencích.
Jakmile budete připravené provést nákup online, bude třeba navštívit lokátor nezávislých kosmetických poradkyň, abyste našli svou nezávislou kosmetickou poradkyni, případně si v okolí vyhledali svou novou nezávislou kosmetickou poradkyni. Jakmile se se svou nezávislou kosmetickou poradkyní spojíte prostřednictvím její osobní webové stránky, tak si vytvoříte svůj profil „Má MK“ a poté už jen přidáte do košíku přípravky, po kterých toužíte. Na stránku se kdykoliv můžete vrátit a znovu si po přihlášení do „Má MK“ objednat své oblíbené přípravky, prohlédnout si nové produkty, podívat se na rady v oblasti péče o pleť či se inspirovat nejnovějšími trendy.
Kosmetika Essence
Kosmetika Essence představuje trendy, neustálé inovace a kvalitní kosmetické produkty za neskutečně nízkou cenu. Při této kombinaci není divu, že je Essence tak oblíbená mezi mladými. Díky širokému spektru barev a odstínů si můžete vybrat ten pravý výrobek podle své momentální nálady nebo svého outfitu.
Kosmetika NYX
Kosmetika NYX byla pojmenována podle antické řecké bohyně, která byla bohyní noci, stejně jako současné značky, které udávají trendy. Řada dekorativní kosmetiky, kterou založila v roce 1999 umělecká maskérka a mladá podnikatelka Toni Ko ve slunném Los Angeles, zůstává dodnes věrná zásadě nabízení „nejnovějších trendů v oblasti make-upu a nejlepší kvality v optimálním poměru cena versus výkon. Obsáhlý sortiment sestávající z profesionálních produktů v oblasti make-upu a neopomenutelných kosmetických štětců a pomůcek se těší oblibě i u profesionálních vizážistů. Stylově upravené obaly dotvářejí image značky, která se důsledně zříká pokusů na zvířatech.
Kosmetika MAC
Kosmetika MAC je Kanadská značka. V anglickém jazyce jde o zkratku slov make-up art cosmetics. Firma vznikla v roce 1984 jako výsledek nedostatku kvalitní dekorativní kosmetiky na tamním trhu. Vizážista Frank Toscany společně s kadeřníkem Frankem Angelem vytvořili kolekci podkladových krémů a líčení, která by splňovala ty nejnáročnější požadavky na poli módní fotografie. Díky své kvalitě se dekorativní kosmetika MAC brzy rozšířila z módních přehlídek mezi denní líčení celebrit. Tuto špičkovou kosmetiku si můžete zakoupit jen ve vybraných parfumeriích a nyní také na notino.cz. Kosmetika MAC není testovaná na zvířatech.
Kosmetika Catrice
Dekorativní kosmetika Catrice nadchne každou ženu, která se ráda líčí. Prvotřídní produkty, luxusní obaly a atraktivní ceny nabízí kosmetika Catrice, která je inspirovaná aktuálními světovými trendy v líčení. Díky širokému výběru odstínů hravě vykouzlíte extravagantní líčení i klasický styl. Filozofií značky Catrice je prezentovat nespoutanost, mnohotvárnost a pestrost, kterou si může dopřát každá žena. Značka Catrice je také velmi oblíbená pro své exkluzivní limitované edice, které jsou navržené v souladu s momentálním stylem prezentovaným na módních molech. Díky tomu můžete se značkou Catrice neustále objevovat a zkoušet něco nového. Všechny výrobky Catrice mají mimořádně kvalitní složení, které je neustále inovováno. Dekorativní kosmetika Catrice je pravidelně kontrolována a dermatologicky schválena. Produkty Catrice nejsou testované na zvířatech, což platí nejen pro jednotlivé výrobky, ale také pro jednotlivé složky, které jsou používané při jejich výrobě.
Nejlepší e-shop na kosmetiku
Česká internetová jednička parfums.cz mění svůj název na notino.cz. Hlavními důvody změny jsou sjednocení názvu na všech čtrnácti trzích, kde firma působí, a šířka sortimentu. Jedná se o zjednodušení pro zákazníky, v dnešní době lidé hodně cestují a budou tak vidět svou oblíbenou značku po celém světě. Tento oblíbený internetový obchod není jen parfumérie, kterou původní název evokoval. Nabídka je rozšířena na všechny výrobky, které nějak souvisí s péčí o tělo. Dohromady už portfolio Notino čítá 45 000 druhů produktů. Název Notino nemá žádný skrytý význam. Je to slovo, které nic neznamená. Příběh tohoto názvu se teprve začíná vytvářet. Loni e-shop dosáhl tržeb 4‚5 miliardy korun, letos počítá zhruba se šesti miliardami. V příštím roce plánuje notino.cz expandovat na dalších pět evropských trhů.
Autor: © svevi
Foto: © Magreill